Amazon wkracza do Polski. Jak zareagował rynek?

Amazon wkracza do Polski. Jak zareagował rynek?

Globalna marka Amazon jest już w Polsce! Bardzo dużo osób czekało na to, aż Amazon oficjalnie ogłosi że uruchamia swoją sprzedaż również w naszym kraju. I chociaż Allegro jest nadal bardzo popularne, to i tak wszyscy z ciekawością zaglądają na stronę internetową Amazona, aby sprawdzić co już teraz może nam zaoferować i w sklep.

Pierwsze informacje o Amazonie w Polsce

Debiut Amazona w Polsce przeszedł głośnym echem nie tylko w Polsce, lecz również na świecie. Nic dziwnego, ponieważ e-handel w naszym kraju jest naprawdę bardzo mocno rozwinięty. Oczywiście bardzo dużą część rynku w naszym kraju stanowi Allegro. Jednak nowa marka na rynku, jaką jest Amazon, na pewno ma odpowiednio duży budżet finansowy, aby móc poradzić sobie z konkurencją na polskim rynku. Eksperci oraz specjaliści już zadają sobie pierwsze pytania w tym temacie. Jak długo trzeba będzie czekać, żeby Amazon pokonał Allegro? Czy aby w ogóle jest możliwe, że to nastąpi? Jakie czynniki będą decydowały o tym jak będzie rozwijał się rynek Amazona w Polsce?

Na odpowiedzi na te wszystkie pytania jeszcze przyjdzie nam poczekać. Na razie platforma Amazona stworzona dla Polaków raczkuje. Chociaż z dnia na dzień coraz więcej wyszukiwań w przeglądarkach internetowych krąży wokół tematu związanego z Amazonem, to jednak zapewne i tak jeszcze trochę potrwa zanim na dobre rozwiną skrzydłami. Możemy wierzyć, iż ta branża bardzo szybko trafi do serc Polaków. Sklepy na które tak długo czekali osoby, które miały szansę korzystać już z Amazona z dnia na dzień zapełniają się nowymi produktami. A polscy sprzedawcy mogą zakładać swoje konta i wystawiać rzeczy na handel.

Pierwsze statystyki witryn Amazon.pl w Polsce

Wg oficjalnych statystyk, platforma Amazon z końcówką „.pl” cieszy się sporym zainteresowaniem od samego początku istnienia. Dodajmy, że od początku istnienia strony, platforma niemal zdetronizowała dotychczasowe miejsce robienia zakupów przez Amazon dla Polaków, a więc niemiecką stronę z końcówką „.de”. Oficjalnie mówi się, że podczas pierwszego miesiąca działania strony z końcówką „.pl” odwiedziło aż 3,7 miliona użytkowników. Dodajmy, że ten wynik to prawie dwukrotnie więcej, niż odwiedziny na stronie z końcówką „.de”. Dodajmy, że do tej pory rekord odwiedzin polskiej strony Amazona odnotowano w maju. Wtedy na stronie zanotowano ilość unikalnych użytkowników w ilości 4,3 miliona użytkowników. Z kolei w czerwcu odnotowano spory spadek, jednak równa się to na pewno z okresem letnio-wakacyjnym, kiedy to zainteresowani e-handlem na całym świecie jest po prostu zmniejszone z powodu urlopów i wakacyjnego okresu.